ANNA´s DRÖMMAR.

Alla inlägg under oktober 2009

Av Anna - 23 oktober 2009 10:26

Klockan 22.00 gav den upp! Igen! Vår nya fina dator!!! Både jag o Filip blir GALNA! Den fukade prima då jag satt o brände ut ljudböcker... och så Shhiiwwiipp, så var den svart! Går inte att få igång den! Gahhh! Tur som sjutton att vi har ett antal datorer till!


Igår vart det annars jobb och sedan ishall. Hemma så vart det mer jobb o sedan när datorn dog började jag packa. I eftermiddag, direkt efter jobbet åker jag till Tibro, elitserietävling med Sandra. Där skall det tävlas o jag skall slappa + jobba lite med datorn. Fixa på hemsidan samt leta programmusik. Åter hemma på Söndag... sent :(


Nästa vecka har alla lyckosamma barn under 19 höstlov! Så orättvist! Jag skulle verkligen behöva ett lov...


Nu skall jag jobba vidare, designa...


Puss 

Av Anna - 22 oktober 2009 14:06

Den boken siktar jag på att lyssna på i helgen... Ska bara övertala Filip! :)

Av Anna - 22 oktober 2009 09:34

Vår dator återuppstod... efter en timmes tupplur!?!?! Hatar den tekniska världen och hur beroende man är av den... Måste komma ihåg att alltid backa upp allt jag gör i framtidenm, tur att inte hela skridskoskolan försvann!

Av Anna - 21 oktober 2009 23:13

Vår NYA dator är DÖD!!! Kanske skall jag gräva ner den i askgravlunden?! Jag satt o scannade in testkort, äntligen klar o skulle bara ladda upp dem på ftp-serven då datorn bara dog! Sedan har vi inte fått igång den! Den vill inte starta! Så jag fick slå igång min gamla och scannat om allt! Gråtit o vart arg! USCH! Filip är ännu surare... typiskt att den skall gå sönder när jag sitter framför den!


Hade test idag, Gick super 100% av mina åkare klarade sig! Malin klarade sin rest på fri 3, Monia och Moa fri 2. Så nu har vi en ny A-åkare och två nya b-åkare! Kul!


Nu ska jag sova!


(Hata datorer!!!)

Av Anna - 21 oktober 2009 16:38

En Askgravlund är som en minneslund, dvs en sista viloplats där askan grävs ner på en känd plats, men eventuell smyckning vid platsen är förbjuden. Smyckning och ljus sätts vid en utarbetad plats där man även har möjlighet att få namnet på den bortgångne uppsatt. Hur Askgravlunden ser ut skiljer sig stor, men väldigt likt en minneslund. Klokare?!  

Av Anna - 21 oktober 2009 08:47

...en plats för mig!? Har läst en miljon artiklar om det nu... och ja! Det låter ganska bra! :) Fast inte än på länge...

Av Anna - 20 oktober 2009 22:27

Nu har vi avslutat helgen med Blåbär o glass! Mums! Efter jobb blev det ishall. Sedan hem. Älsklingen har fått sin nya mobil, fin... Ska jag sno hans gamla?! Aja, min rygg gör ont i alla fall, eller halva... på ett ställe... det trycker o molnar... Sova bort det kanske!??! Imorgon har vi test... Pirrigt!

Av Anna - 20 oktober 2009 12:57

Igår fick jag ett vykort med en för mig okänd avsändare?! (Kanske vet jag vem det är...bara inte tänker på det!?) Det är dessutom fel adress, adressen har kluddats över hos posten och min adress har skrivits dit. Sedan tror jag att de lagt till mitt för eller efterhand också då det är olika stil. Vykortet ät stämplat i Uppsala i slutet på september/början på oktober (kommer inte ihåg exakt) och meddelandet lyder typ "HEJ ANNA! Jag har haft sönder min mobil, köper ny inom kort, det skall bli kul" under skrivet med "Johanna som älskar idol"... För mig är detta en hård nöt att knäcka... Jag tror inte det är till mig... utan att det kommit helt fel!


Annars så började jag dagen i Täby idag, en efterbesiktning. Sedan polissamtal, polisen ringde mig... Filip hade förvarnat då han lämnat mitt nummer när de hade knackat dörr i vårt hus igår. I söndagsnatt, natten till måndag hade det vart inbrott i elektronikaffären brevid. De undrade om jag hade hört något!? Men nej, inte vad jag kommer ihåg. Tror inte jag vaknade något under natten i alla fall.


Nu är lunchen snart slut o vi skall strax iväg på möte på trafikkontoret. Jag gjorde om utanför ett dagis i Vattholma och nu skall de granska min trafiklösning, spännande.


Puss o hej!

Vår värld i ett rött hus.

Kul att just du kikade in hos mig! Här kan du läsa om väl valda delar av mitt liv tillsammans med sambon och våra två döttrar.

               

             

            

 

                                                     

  


Ovido - Quiz & Flashcards