ANNA´s DRÖMMAR.

Alla inlägg under september 2009

Av Anna - 30 september 2009 23:05

Så har denna onsdag gått och klockan är alldeles för mycket och jag har inte hunnit med allt! :( Idag har jag i alla fall vart på kontoret. Åkte hem för lunch och Maria kom med sin lunchlåda, så vi hade lite lunch snack. Sedan tillbaka och sedan direkt till ishallen där jag hade tre pass. Hemma nån gång vid halv nio. Då lagade jag köttfärsbiffar, kokt potatis, champinjonsås och stekte kantareller till det! Filip kom hem strax efter nio så då blev det sen middag sedan har det vart datorn för hela slanten! Sitter just nu och skickar ut kallelser till skridskoskolan, klar med måndagsgruppen och lördagsgrupperna + konståkningsskolan... att skicka ett o ett tar tid! (Man vill ju vara lite personlig och skriva hej Alice.... (eller vad de nu heter)) Tyvärr är det några mejl som har studsat också så de får jag ringa imorgon och då skall jag även skicka ut till söndagsgrupperna!


Okey det var för mycket "jobb-snack"! Så nu ska jag gå o sova! Klockan ringer tidigt imorgon!

Av Anna - 29 september 2009 17:00

Så nu har en hel ytterligare dag gått, eller nästan! Idag har det vart kontoret o sedan Sigtuna kommun och sedan en tur och lokalisering i Sigtuna med morotskaka innan vi åkte hemmåt igen. Nu är det bara konståkningen kvar innan jag skall hem o pilla med ännu mer konståkning! Puss & hej!

Av Anna - 28 september 2009 19:30

Jag borde...

- Städa

- Plocka undan

- Skicka massa mejl


Men nu får jag f#n o lägger mig! Är helt slut i kroppen! Önskar att min stelhet kan försvinna! Har lite nt i halsen också o känner mig allmänt borta! Go natt!

Av Anna - 28 september 2009 12:43

Huha! Kastat i mig lunch! Fruktbudet till kontoret var sent i morse så det blev ingen frukt till fikat så då blev man ju ass hungrig! Men nu har jag ätit o kollat mejlen, tacka gudarna för att ni är omedvetna om allt! Jag jobbar o sliter, men vad ger det? Grrrr... nu är jag lite små-sur!

Av Anna - 27 september 2009 22:09

Så efter en kort shopping på kvantum, höstbukett till Farfar & Siv samt lite toapapper o liknande åkte vi även till Bauhaus, kollade efter en ny bänkskiva som vi skall använda som skrivbord... det nuvarande kommer bli för liten inom kort! :) Sedan vidare till Strängnäs, go lunch med BLÖT-GURKA!!! o allt samt efterätt m.m En promenad tog vi också och kollade in fina hus o lägenheter längs med strandpromenaden i Strängnäs. Tillbaka blev det ytterliggare fika! Sedan fick vi hjälpa farfar lite med Facebook, han hade en användare men visste inte riktigt hur man använde det samt hade inga vänner ännu... :) Cool Farfar! :) Sedan hem, storkok eller stor gratäng med kyklingfilér, brockolli, lök och morötter blandat med matlagningsgrädde samt ädelost! osså in i ugnen! (Det blir veckans malådor)


Har även vart upp till ishallen, var på isen max 5 min! Mina fötter DOG i skridskorna, det kändes som mina tår var dubbelt så stora som vanligt samt att de verkligen inte fick plats! -AJ! säger jag bara! (De e ju också lite blå!) Men jag klarade av att ha träningen från sidan i badtofflor (De enda fungerande skorna, hur hade jag trott att skridskorna skulle funka!??!) Körde även lite koreografi efter från sidan... 


Imorgon är det jobb samt jobb! Dags att sova! Puss (Hoppas verkligen inte dag 2 blir värre med träningsvärk!)


Av Anna - 27 september 2009 10:21

Har inte så mycket värre ont i benen idag än i går och det är bara benen och ljumskarna som är lite stela samt ömmar lite. Tårna förstås också men det är jag ju så van vid! :) Idag skall vi på tur till Strängnäs, lunch hos farfar o Siv. Men först ska vi dra till kvantum + bauhaus! Puss o hej!

Av Anna - 26 september 2009 22:55

Jag gick i mål! Men det var ett JÄVLA slit för att ta sig dit! Obefintlig träning har satt sina spår! Startade långsamt o väntade på "andra andningen" o flyttet som brukar komma efter ca 2 km... men icke! De kom inte o det var skit-jobbigt HELA vägen! Orkade inte ens springa hela, fick gå i backarna! Okey banan är ju inte den lättaste, men ändå! Var nära att ge upp ett antal gånger! Men ack den som ger sig! Ska i alla fall aldrig mer springa detta! Eller i alla fall inte utan träning! Ett plus är i alla fall att det var första gången jag tog mig runt något som är längre än 10 km!


Träningvärken har redan satt in o imorgon tror jag den kommer vara förjävlig! Men men... får skylla mig själv! Knäna har också fått sig en körare o de känns som jättelika blåmärken! Fast vi skall ju inte tala om mina fötter o mina små tår! De är svullna o grå-röda-svarta.... Och nu insmorda med bedövningssalva!


Efter en dusch... "mass-dusch" så for jag o Filip in till Stockholm för en sallad till lunch och sedan vidare till Lovisa o Henke för trevligt snack o middag! Tack! Hemma nu och jag kommer sova ssssååå Gott! Natt natt!

Av Anna - 26 september 2009 07:30

Nu när jag skall ut o springa ett varv! Guuuuddd... vad har jag gett mig in på? Och varför skippade jag träningen inför? Aja... joggar runt med ipoden i öronen och njuter! :) + blir påhejad av älsklingen! Time to go!  

Vår värld i ett rött hus.

Kul att just du kikade in hos mig! Här kan du läsa om väl valda delar av mitt liv tillsammans med sambon och våra två döttrar.

               

             

            

 

                                                     

  


Ovido - Quiz & Flashcards